Les Alqueries aprova un pressupost de 4,1 milions d'euros “que s'adapta a les necessitats reals del municipi”

Les Alqueries aprova un pressupost de 4,1 milions d'euros “que s'adapta a les necessitats reals del municipi”

03/01/2023

El ple municipal dona el vistiplau als comptes per a l'any 2023 amb set vots favorables (PSOE, Compromís i l'edil del grup no adscrits), tres contraris (PP) i una abstenció (Cs)

L'Ajuntament de les Alqueries ha aprovat, amb set vots a favor (PSPV-PSOE, Compromís i el regidor del grup dels no adscrits Martín Cortés), tres en contra (PP) i una abstenció (Ciutadans), un pressupost de 4,1 milions d’euros per a l'any 2023 que s'adaptaran a les necessitats reals del municipi després d'un any 2022 que s'ha desenvolupat amb diferents dificultats generades per la conjuntura socioeconòmica europea i mundial. L'alcaldessa de les Alqueries, Esther Lara, ha manifestat que “estem especialment satisfets amb el Pressupost del 2023 ja que l'equip de govern que formem PSOE i Compromís hem treballat molt per a fer uns comptes que s'ajusten a la realitat de les Alqueries sempre pensant en millorar la vida de la ciutadania que és la màxima del govern municipal. Volem continuar creixent com a poble al costat de les nostres veïnes i veïns malgrat les dificultats que anem trobant pel camí, com l'augment dels costos de les energies i altres situacions derivades de la pandèmia que vam patir en 2020 i 2021”.

El pressupost de les Alqueries per a l'any vinent destinarà 274.577,82 euros a inversions, suposant un augment de quasi el 300%, ja que en 2021 aquest capítol eren 99.000 euros. Això es deu al fet que s'ha inclòs la remodelació del centre mèdic, amb un pressupost de 174.353,98€ i al fet que la partida de reposició de camins rurals ha passat de 10.000 euros en l'any passat als 61.000 d'aquest exercici. “Com tenim uns comptes totalment sanejats per la gestió en aquests últims anys, podem afrontar en aquests moments un esforç inversor per a millorar la vida de les veïnes i veïns de les Alqueries”, comenta Lara.

A més, els comptes municipals destinen prop de 100.000 euros a la col·laboració amb les associacions perquè “volem continuar avançant de la mà de la gent de les Alqueries i per a això cal continuar donant suport a les iniciatives veïnals i associatives. Enguany, hem decidit augmentar les partides, ja que hi ha dues associacions de nova creació. Així mateix, es mantenen totes les ajudes socials i la del material escolar”, indica Lara. També, la regidora de Personal, Betlem Albero, explica que, en aquest pressupost “una de les partides que canviarà és la de Personal, que s'ha calculat ja sobre la base de la nova Relació de Llocs de treball en la qual hem treballat molt, amb l'increment del 2,5% que es contempla en els Pressupostos Generals de l'Estat”.

Quant a la resta de partides, es preveu un estalvi d'uns 10.000 euros pel canvi a lluminàries LED i uns 7.000 euros en telecomunicacions pel nou contracte de fibra. Les partides de Cultura i Esports augmenten en 2.000 i 10.000 euros respectivament, després que es veren minorades per a la gestió de la pandèmia del COVID19 i s'augmenta el programa ‘Menjar a Casa’ en 15.000 euros i el d'ajuda domiciliària en 75.000, gràcies a les ajudes de la Generalitat.

“En definitiva, hem aprovat uns pressupostos reals i que significaran un avanç per a les Alqueries, posant a les nostres veïnes i veïns en el centre de les polítiques municipals per a construir un municipi millor entre totes i totes sempre juntes i junts. Afrontem aquest nou any amb molta esperança en què les coses milloraran i l'Ajuntament de les Alqueries estarà al costat de la ciutadania per a superar les diferents situacions que estan posant a prova a les institucions”, conclou Lara.

Presupuesto del Ayuntamiento de les Alqueries para 2023

Vols comentar-nos alguna cosa?
Util

T'ha semblat útil aquesta informació?

CAPTCHA Aquesta pregunta és per a comprovar si vostè és un visitant humà i prevenir enviaments de spam automatitzat.

Les dades per Vosté facilite seran tractats per Ajuntament de les Alqueries, en qualitat de Responsable de Tractament, amb la finalitat de gestionar les queixes, suggeriments i agraïments.

La base de legitimació del tractament de les seues dades es troba en el consentiment manifestat per Vosté mitjançant l'enviament del present formulari, d'acord amb l'article 6.1.a) del Reglament General de Protecció de Dades.

Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es pogueren derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. Serà aplicable el que es disposa en la normativa d'arxius i documentació. En qualsevol cas, les dades podran ser conservats, en el seu cas, amb finalitats d'arxiu d'interés públic, fins d'investigació científica i històrica o fins estadístics.

Les dades no seran cedits a tercers, llevat que siguen comunicats a les entitats públiques o privades, a les quals siga necessari o obligatori cedir aquests per a poder gestionar la seua sol·licitud, així com en els supòsits previstos, segons Llei.

Vosté podrà exercitar els drets d'Accés, Rectificació, Supressió, Limitació o, en el seu cas, Oposició. A aquest efecte, haurà de presentar un escrit en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament/Mancomunitat: Plaça Major, 1, Ajuntament de les Alqueries, 12539, privíncia de Castelló, o, en el seu cas, al nostre Delegat de Protecció de Dades dpd@dipcas.es

En l'escrit haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita siga satisfet i, al seu torn, haurà de mostrar o, en cas d'enviament postal, acompanyar document identificatiu equivalent. En cas que actuara mitjançant representant, legal o voluntari, haurà d'aportar també document que acredite la representació i document identificatiu d'aquest.

Així mateix, en cas de considerar vulnerat el seu dret a la protecció de dades personals, podrà interposar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).