Les Alqueries inicia la recollida de residus porta a porta l’1 de febrer per a millorar les dades de residus al municipi

Les Alqueries inicia la recollida de residus porta a porta l’1 de febrer per a millorar les dades de residus al municipi

01/02/2023

L’objectiu és arribar al 55% de recollida selectiva en 2025 com marca la normativa estatal i evitar així pagar les sancions que s’aniran imposant en ixe moment

Les Alqueries inicia la recollida de residus porta a porta l’1 de febrer per tal de millorar les dades de residus en el municipi. La implantació d’este sistema té com a finalitat arribar al 55% de recollida selectiva en 2025, com marca la normativa autonòmica, estatal i Europea, ja que amb l’actual de contenidors al carrer no s’ha superat el 10% i a partir d’ixe any, l’estat imposarà sancions per aquelles localitats que incomplisquen les xifres establides. La regidora de Medi Ambient, Betlem Albero, explica que “el porta a porta ja implantat en altres municipis ha demostrat ser el sistema que millors resultats aconseguix en menys temps. En este primer mes estarem en període d'adaptació i la ciutadania té a disposició el correu lorganicaporta@gmail.com o el 610789424 per a comunicar qualsevol incidència o dubte. Hem apostat per esta recollida perquè confiem en la gent de les Alqueries i sabem que podem arribar a unes bones xifres ja que les característiques del nostre municpi fan que siga molt viable”.

Totes les fraccions, excepte el vidre, es trauran cada dia a la porta de casa amb els poals que ha repartit l’Ajuntament a cada habitatge gratuïtament. La posada en marxa començarà amb la fracció d’envasos que es recollirà els dimecres i diumenges. La fracció orgànica els dilluns, dijous i dissabtes, el paper i cartró els dimarts i la fracció resta els divendres. Les cel·luloses higièniques com bolquers, compreses o bastonets es podran traure tots els dies dins d’una bossa.

L’horari per a traure els residus continuarà sent el mateix que amb els contenidors, de 20 a 22 hores. Els poals s’hauran de retirar de la via pública abans de les 9 hores del dia següent. Per a les persones que no puguen complir amb l’horari, hi haurà dos àrees d’emergència permanents. Una estarà situada al polígon Ull Fondo i altra al recinte del Mercat. Per a accedir, s’utilitzarà la targeta del Consorci C3/V1, que ja es fa servir a l’ecoparc mòbil. Este últim continuarà funcionant com a fins ara i la recollida de voluminosos actual augmentarà la seua freqüència i en lloc d’una vegada al mes, se farà cada dos setmanes.

Albero conclou dient que “este sistema de recollida ha funcionat en altres llocs com Vistabella o Benlloc, on s’ha implantat recentment. A més, altres localitats com Onda i Castelló estan estudiant implantar-lo en algunes zones i llocs com Peníscola o l’Alcora ja volen iniciar el porta a porta a tot el terme municipal. Este plenament convençudes que serà un avanç per a la localitat i que poc a poc ens permetrà implantar un sistema de pagament de taxes de qui menys residus genera, menys paga, com ja està passant amb l’ecoparc”.

Educadores ambientales y regidora reparten los cubos para el puerta a puerta
Logos campaña porta a porta

Vols comentar-nos alguna cosa?
Util

T'ha semblat útil aquesta informació?

CAPTCHA Aquesta pregunta és per a comprovar si vostè és un visitant humà i prevenir enviaments de spam automatitzat.

Les dades per Vosté facilite seran tractats per Ajuntament de les Alqueries, en qualitat de Responsable de Tractament, amb la finalitat de gestionar les queixes, suggeriments i agraïments.

La base de legitimació del tractament de les seues dades es troba en el consentiment manifestat per Vosté mitjançant l'enviament del present formulari, d'acord amb l'article 6.1.a) del Reglament General de Protecció de Dades.

Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es pogueren derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. Serà aplicable el que es disposa en la normativa d'arxius i documentació. En qualsevol cas, les dades podran ser conservats, en el seu cas, amb finalitats d'arxiu d'interés públic, fins d'investigació científica i històrica o fins estadístics.

Les dades no seran cedits a tercers, llevat que siguen comunicats a les entitats públiques o privades, a les quals siga necessari o obligatori cedir aquests per a poder gestionar la seua sol·licitud, així com en els supòsits previstos, segons Llei.

Vosté podrà exercitar els drets d'Accés, Rectificació, Supressió, Limitació o, en el seu cas, Oposició. A aquest efecte, haurà de presentar un escrit en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament/Mancomunitat: Plaça Major, 1, Ajuntament de les Alqueries, 12539, privíncia de Castelló, o, en el seu cas, al nostre Delegat de Protecció de Dades dpd@dipcas.es

En l'escrit haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita siga satisfet i, al seu torn, haurà de mostrar o, en cas d'enviament postal, acompanyar document identificatiu equivalent. En cas que actuara mitjançant representant, legal o voluntari, haurà d'aportar també document que acredite la representació i document identificatiu d'aquest.

Així mateix, en cas de considerar vulnerat el seu dret a la protecció de dades personals, podrà interposar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).