Serveis Socials

Serveis socials

          A) INFORMACIÓ GENERAL:

El municipi de les Alqueries, disposa d'un Equip Base de Serveis Socials, els professionals dels quals són una treballadora social, una educadora social i una treballadora familiar.

Els serveis socials generals són  de caràcter global i polivalent i atenen la problemàtica social de qualsevol ciutadà del municipi, així com el desenvolupament comunitari i la prevenció primària de situacions de segregació o de marginació.

Per a açò es desenvolupen cinc programes, que són:

1.- Programa d'informació, d'assessorament i orientació sobre els drets i recursos socials existents per a la resolució de les necessitats dels veïns de les Alqueries.

2.- Programa d'emergència Social que el seu objectiu és l'atenció de les necessitats bàsiques de les persones que no poden satisfer per si mateixes, mitjançant la concessió d'ajudes econòmiques de caràcter extraordinari  i finalista, destinades a pal·liar aquelles situacions en les quals es puguen trobar les persones afectades per un estat de necessitat.

El requisit per a poder accedir a la sol·licitud d'aquest tipus d'ajudes, és portar almenys 6 mesos empadronat en el municipi.

3.- Programa de convivència, que el seu objectiu és afavorir la integració comunitària. Per a açò es presta de servei d'Ajuda a domicili, el qual desenvolupa la treballadora familiar traslladant-se als domicilis de les persones que ho precisen.

4.- Programa de cooperació Sòcial, que el seu objectiu és potenciar la vida de la comunitat, propiciant la participació en tasques comunes i fomentant la iniciativa social, l'associacionisme i el voluntariat.

5.- Programa d'intervenció per a la prevenció i la inserció en el mitjà social, que desenvolupa l'Escola d'Estiu dirigida als menors de 3 a 12 anys i la Guarderia d'Estiu, per als d'1 a 3 anys.

        B)    CONTACTE:

Per a qualsevol consulta, poden passar pel Centre Social situat en el Carrer Verge de Gracia nº 52, cridar als telèfons 964 51 24 04 i 667 57 44 94 o escriure un correu a la següent adreça de correu electrònic:  socialquerias@hotmail.com

       C) HORARI D'ATENCIÓ Al PÚBLIC:

* Dimarts i dimecres de 12 a 15h

* Dijous de 8 a 10h amb cita previa

* En altres horaris acordats prèviament amb les professionals

       D)    TREBALLADORES:

Encarna Cubedo Ventura. Treballadora Social

Isabel Montero Pérez: Educadora Social

Nuria Sorribes Doñate: Treballadora Familiar

      E)     SERVEIS I RECURSOS:           

  • Pensions no contributives de jubilació i d'invalidesa
  • Reconeixement de Minusvalidesa
  • Targeta d'Aparcament per a discapacitats amb mobilitat reduïda
  • Transport adaptat per a discapacitats
  • Ajudes econòmiques d'emergència social
  • Renda Garantida de Ciutadania
  • Viatges i balnearis de l'IMSERSO i de la Generalitat
  • Servei d'ajuda a domicili
  • Ajudes tècniques per a la tercera edat (audiòfons)
  • Ajudes a discapacitats per a l'eliminació de barreres arquitectòniques, adaptació de la llar i adaptació de vehicles a motor.
  • Menjar a casa
  • Valoració dependència
  • Treballs en benefici de la comunitat
  • Títol de Família Nombrosa
  • Ingrés en centres de 3ª edat ( residències, centres de dia i habitatges tutelats)
  • Ingrés en centres de discapacitats (centres ocupacionals, residències, pisos tutelats)
  • Centres de dones (casa d'acolliment, centre Dona 24 hores, etc)
  • Seguiment familiar
  • Acolliment familiar i adopcions
  • Recursos en matèria de conductes addictives (ludopatía, alcoholisme, drogodependències)
  • Seguiment i intervenció en l'absentisme escolar en menors de 6 a 16 anys
  • Seguiment i intervenció amb menors en risc
  • Servei de teleayuda i teleasistencia per a majors i discapacitats
  • Servei de teleasistencia mòbil per a víctimes de violència de gènere
  • Escola i Guarderia d'Estiu
  • Contractes emprades de llar

 

AGENCIA AMICS

L'Agència AMICS és una oficina local d'informació, mediació, assessorament i orientació per al col·lectiu immigrant, amb la finalitat de posar al seu abast tots els recursos que l'Administració i altres entitats disposen en la matèria.

L'objectiu és oferir a la població immigrant un recurs que li ajude en el seu procés d'integració en la nostra societat, afavorint així la interculturalitat amb la societat d'acolliment i la convivència.

L'horari d'atenció és: dimarts i dimecres de 12 a 15 h i els dijous de 8 a 10h amb cita prèvia.

 

Vols comentar-nos alguna cosa?
Util

T'ha semblat útil aquesta informació?

CAPTCHA Aquesta pregunta és per a comprovar si vostè és un visitant humà i prevenir enviaments de spam automatitzat.

Les dades per Vosté facilite seran tractats per Ajuntament de les Alqueries, en qualitat de Responsable de Tractament, amb la finalitat de gestionar les queixes, suggeriments i agraïments.

La base de legitimació del tractament de les seues dades es troba en el consentiment manifestat per Vosté mitjançant l'enviament del present formulari, d'acord amb l'article 6.1.a) del Reglament General de Protecció de Dades.

Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es pogueren derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. Serà aplicable el que es disposa en la normativa d'arxius i documentació. En qualsevol cas, les dades podran ser conservats, en el seu cas, amb finalitats d'arxiu d'interés públic, fins d'investigació científica i històrica o fins estadístics.

Les dades no seran cedits a tercers, llevat que siguen comunicats a les entitats públiques o privades, a les quals siga necessari o obligatori cedir aquests per a poder gestionar la seua sol·licitud, així com en els supòsits previstos, segons Llei.

Vosté podrà exercitar els drets d'Accés, Rectificació, Supressió, Limitació o, en el seu cas, Oposició. A aquest efecte, haurà de presentar un escrit en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament/Mancomunitat: Plaça Major, 1, Ajuntament de les Alqueries, 12539, privíncia de Castelló, o, en el seu cas, al nostre Delegat de Protecció de Dades dpd@dipcas.es

En l'escrit haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita siga satisfet i, al seu torn, haurà de mostrar o, en cas d'enviament postal, acompanyar document identificatiu equivalent. En cas que actuara mitjançant representant, legal o voluntari, haurà d'aportar també document que acredite la representació i document identificatiu d'aquest.

Així mateix, en cas de considerar vulnerat el seu dret a la protecció de dades personals, podrà interposar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).